Återbetalnings- och returpolicy
Ångerrätt och retur
Om du ångrar ditt köp och vill lämna tillbaka varan erbjuder vi 60 dagars öppet köp för privatpersoner. Villkoren om öppet köp gäller ej företag.
NEEM Development skall alltid kontaktas innan retur görs. När så har skett kan vi skicka en returfraktsedel via e-post. Kunden står för returkostnaden och har ansvaret för varan till dess den har överlämnats till fraktbolaget. Returer måste skickas till vår returadress och ska inte skickas till ombud. Små och lätta produkter får kunden returnera som brev med porto, men viktigt att tänka på är att det då inte finns någon spårbarhet och att kunden då står risken.
Vår e-postadress:
info@neemdev.se
Vår returadress:
NEEM Development AB
Västergatan 18A - 1302
352 31 Växjö
Vid byten av produkter står vi för frakten tillbaka till kunden. Det kan ta upp till 7 dagar innan din retur hanteras men ofta går det snabbare.
Vid oanvänd vara och obruten förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Öppet köp gäller ej för använda varor. Om förpackningen är bruten och NEEM Development anser att det skett en värdeminskning har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar om detta i samband med returen.
Har du frågor angående din retur är du alltid välkommen att kontakta oss med e-post: info@neemdev.se
Vi kommer behöva följande information:
- Ordernummer - finns i din orderbekräftelse och på följesedeln:
- Namn, adress och kontaktuppgift:
- Namn och antal på de produkter som önskas returneras:
- Orsak till retur:
- Bank, clearings- och kontonummer
Återbetalning
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, dock senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du i Klarnas app eller på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.
Reklamation
Enligt gällande lagstiftning har du som kund alltid rätt att reklamera eventuella fel inom tre år från inköpsdatumet. Fel ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. En reklamation som framförs inom två månader från det att felet upptäcks anses alltid ha gjorts inom en skälig tid.
Vid reklamationer vill vi ha in en bild på produkten och skadan samt en kort beskrivning av felet med e-post. Skicka reklamationen till info@neemdev.se.
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår oss. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist kan du gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden (Box 174, 101 23 Stockholm) eller till EU:s sida för tvistlösning.